Πέμπτη 13 Ιουνίου 2013

Θετική Ανταπόκριση στη πρωτοβουλία κατοίκων για τη διάσωση των αδέσποτων της Καλαμάτας

Στην ίδρυση και λειτουργία καταφυγίου αδέσποτων, τραυματισμένων και εγκαταλελειμμένων ζώων φαίνεται θα προβεί ο Δήμος Καλαμάτας, με τη βοήθεια εθελοντριών, με τις οποίες συναντήθηκε σήμερα ο Δήμαρχος Καλαμάτας.

Το καταφύγιο θα βρίσκεται στην ευρύτερη περιοχή του Βιολογικού Καθαρισμού και θα λειτουργεί με τη βοήθεια εθελοντών. Ο Δήμος θα εκτελέσει όλα τα έργα υποδομών και θα λάβει τις σχετικές αδειοδοτήσεις.
Το θέμα θα εισαχθεί προς ψήφιση στην επόμενη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου.

-------
Μία πρώτη συνάντηση με το δήμαρχο Παν. Νίκα είχαν σήμερα εκπρόσωποι κατοίκων (163 υπογραφές) οι οποίοι ζήτησαν να ληφθούν μέτρα για να σταματήσει η κακοποίηση των ζώων.

Συγκεκριμένα, όπως έγινε γνωστό, οι αιτούντες ζητούν την παραχώρηση κατάλληλου χώρου ώστε να δημιουργηθεί κέντρο περίθαλψης/καταφύγιο για τα ζώα που κάποιοι κατέστησαν αδέσποτα.
Από την πλευρά τους, όπως σημειώνουν, είναι έτοιμοι να βοηθήσουν εθελοντικά κάθε προσπάθεια που θα αναλάβει η Φιλοζωική Μεσσηνίας ή οποιοσδήποτε άλλος φορέας.

Επίσης, προτείνουν: Εφαρμογή του Ν. 4039/12 (συμπληρωματικός του Αρείου Πάγου). Καμπάνια ενημερώσεως των δημοτών περί του θέματος των αδέσποτων ζώων συντροφιάς, των υποχρεώσεων των ιδιοκτητών σκύλων συντροφιάς/κυνηγίου/φύλαξης αιγοπροβάτων, καθώς και των ποινικών και διοικητικών κυρώσεων σε περιπτώσεις κακοποίησης των ζώων. 

Δημιουργία δικτύου υιοθεσιών (παροχή κινήτρων). Νόμιμη περισυλλογή αδέσποτων και για τους αναφερόμενους από το νόμο σκοπούς (κτηνιατρικός έλεγχος, στείρωση, εμβολιασμός, τοποθέτηση microchip, αποπαρασίτωση κ.τ.λ.). 

Διάθεση όσο το δυνατόν περισσότερων πιστώσεων για στειρώσεις και ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και με τη βοήθεια του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Τοποθέτηση υπεύθυνων κτηνιάτρων για την ιατρική παρακολούθηση των αδέσποτων του καταφυγίου, καθώς και την παροχή πάσης φύσεως αναγκαίων ιατρικών υπηρεσιών.

Καθορισμός υπευθύνου/υπευθύνων για την παρακολούθηση της λειτουργίας του καταφυγίου – εδώ θα βοηθήσουν και εθελοντές εφόσον ζητηθεί (καταγραφή αιτημάτων και προμήθεια υλικών και μέσων που χρειάζονται για την καθαριότητα του χώρου, πάσης φύσεως επισκευών σε αυτό, προμήθεια σκευών για το τάισμα και το πότισμα των αδέσποτων).

Εκπαίδευση και εντονότερη ενεργοποίηση των οργάνων της Δημοτικής Αστυνομίας για θέματα αδέσποτων και μη ζώων συντροφιάς. Ενημέρωση των αστυνομικών οργάνων για τα αναφερόμενα περί της προστασίας των ζώων στο Νόμο 4039/12.

πηγή kalamata24.gr

Διαβάστε περισσότερα »

Αμερική: Δεκαετής ποινή κάθειρξης σε δολοφόνο δύο σκύλων.




Credits: 
  
Georgetown Times
Άνδρας από τη Ν. Καλιφόρνια καταδικάστηκε σε δεκαετή  κάθειρξη για τη δολοφονία δύο σκύλων καθώς και την απόπειρα κατά ενός ακόμα. Η ποινή αντικατοπτρίζει την αυστηροποίηση των νόμων κατά της κακοποίησης ζώων.

Ο Bobby Joe McConnell, 47 χρόνων, δήλωσε ένοχος για το συμβάν που έλαβε χώρα στις 2 Ιουλίου του 2012.

Ψαράδες στο Fishermen on the International Paper canal της Georgetown βρήκαν και διέσωσαν ένα σκύλο, ένα Labrador Retriever, το οποίο ήταν δεμένο με ταινία και είχε πεταχτεί στο νερό. Η Dara όπως ονομάστηκε αργότερα από το Saint Frances Animal Center, προσπαθούσε να επιβιώσει με το στόμα και τα πόδια της δεμένα και διασώθηκε την τελευταία στιγμή. Δυστυχώς τα άλλα δύο σκυλιά που βρέθηκαν στη συνέχεια δεν κατάφεραν να επιβιώσουν και πνίγηκαν.   

Τα τρία σκυλιά βρίσκονταν υπο τη κηδεμονία της συζύγου καθώς και της πεθεράς του McConnell ο οποίος δήλωσε ένοχος αναφέροντας στον δικαστή " Έχω αποδεχθεί την ενοχή μου απο την πρώτη μέρα"

Ο δικηγόρος του  McConnell, Ronald Hazard, ισχυρίστηκε πως ο McConnell είναι ένας "καλός άνθρωπος" που βρισκόταν υπο την επήρεια αλκοόλ και ναρκωτικών την ημέρα των δολοφονιών αλλά ο δικαστής Hyman έδωσε το μέγιστο της ποινής για τους δύο σκύλους, 5 έτη για έκαστο και πρόστιμο       $10,000 εκ των οποίων τα μισά θα διατεθούν στον οργανισμό ο οποίος φροντίζει τη  Dara, Saint Frances Animal Center. Ο δικαστής Hyman ανέφερε πως οι πραξεις του McConnell'sείναι το αποτέλεσμα μιας "κακής καρδιάς" και πρόσθεσε.

"Μπορώ να φανταστώ αυτά τα δύο σκυλιά να παλεύουν προσπαθώντας να κολυπήσουν. Δεν γνωρίζω τι μπορεί να έκαναν αυτά τα ζώα για να σας κάνουν να πιστέψετε ότι αυτό ήταν αρμόζον. Τι θα κάνατε εαν κάποιος άνθρωπος σας προσέβαλε?

**(Ερευνες δείχνουν τη στενή σχέση μεταξύ κακοποίησης ζώων και της βίας κατά ανθρώπων)**

πηγή examiner.com

Διαβάστε περισσότερα »

Η ξεχωριστή σχέση των αρχαίων Ελλήνων με τον σκύλο

agalma-skyloy

Η φύση αποτέλεσε για τους αρχαίους Έλληνες το πεδίο βάσης και εξέλιξης του ανθρώπου. Παρατήρησαν με ματιά και νου οξυδερκή, ότι μέσα σε αυτήν ο άνθρωπος πάλεψε με τα στοιχεία της φύσης, έπαθε πολλά, έμαθε από τα λάθη του και τέλος φιλοσόφησε την ίδια του την ύπαρξη, δίνοντας μεγάλη σημασία και ερμηνεύοντας τα θαυμαστά της δημιουργήματα που τον περιτριγυρίζουν.
Έτσι, αναπτύχθηκε μια άλλη, ξεχωριστή σχέση με τα ζώα, που συμπληρώνουν, μαζί με τον άνθρωπο, τις φανερές μορφές έμψυχης εκδήλωσης της φύσης. Το ζώο που βρίσκεται στην κορυφή της πυραμίδας των όντων, μετά τον άνθρωπο και έχει άμεση σχέση με την κοινωνική ζωή του ανθρώπου είναι ο σκύλος.
Υπάρχουν δύο μύθοι που εξηγούν το λόγο που ο σκύλος αποτελεί εδώ και χιλιάδες χρόνια τον πιο πιστό σύντροφο του ανθρώπου. Εδώ πρέπει να τονίσουμε ότι λίγα είναι τα ζώα για τα οποία έχουν πλαστεί μύθοι από τους αρχαίους Έλληνες.
Ο πρώτος μύθος, μας λέει πως ο κύν ήταν δημιούργημα του θεού Ήφαιστου. Για το λόγο αυτό, απολάμβανε μεγάλης εκτίμησης σε σημείο σχεδόν ισότητας με τους ανθρώπους, σε αντίθεση με τους αρχαίους Αιγυπτίους που είχαν μια πιο απόμακρη σχέση με τα ζώα (τα λάτρευαν μεν αλλά χωρίς να έχουν καθημερινή επαφή μαζί τους). Ο θεός Απόλλων εξημέρωσε το σκύλο και τον δώρισε στην αδελφή του θεά Αρτέμιδα, προκειμένου να τη συνοδεύει στο κυνήγι (κύναν άγω).
Επίσης, ένας άλλος μύθος αναφέρει ότι ο σκύλος είναι αποτέλεσμα αναπαραγωγής του Κέρβερου (του σκύλου που φύλαγε τον Άδη), την οποία επέτυχε ο Μολοσσός, ο εγγονός του Αχιλλέα. Για την ιστορία, τον Κέρβερο τον αιχμαλώτισε ο Ηρακλής και τον πήγε στον Ευρυσθέα, από τον οποίο τον έκλεψε ο Μολοσσός.
Πέραν όμως, από τους μύθους, οι αρχαίοι Έλληνες ασχολήθηκαν με τα ζώα και στο επιστημονικό πεδίο. Ο πανεπιστήμονας και φιλόσοφος Αριστοτέλης, στο έργο του «περί ζώων ιστορία», κάνει μια λεπτομερή μελέτη γύρω από τα είδη και τη φύση των σκύλων δείχνοντας έτσι τη σημασία που έδιναν οι αρχαίοι στο ζώο αυτό. Συγκεκριμένα, κατατάσσει του Μολοττικούς κύνες και τους Ινδικούς κύνες στην κατηγορία βραχυκεφάλων κυνών. (Υπενθυμίζω εδώ ότι η λέξη Μολοσσός είναι η αρχαία ονομασία της Ηπείρου). Ακόμα και στην καθημερινή ζωή των μεγάλων ανδρών ο κύνας έπαιξε σημαντικό ρόλο. Ο Μέγας Αλέξανδρος ως μαθητής του Αριστοτέλη, ήταν κυνόφιλος.
Όσο ήταν στην Πέλλα είχε μια θηλυκή σκυλίτσα (Μολοττικός κύων) και αργότερα στην Περσία κατά τη διάρκεια της εκστρατείας του κατά του Πέρση Δαρείου, αγόρασε έναν αρσενικό σκύλο (Ινδικός κύων) και μάλιστα έναντι αδρής αμοιβής, ονόματι Περίττα. Αργότερα, έδωσε το όνομά του σε μια πόλη που ίδρυσε εκεί.
Mία από τις σημαντικότερες ενδείξεις για αυτήν την σχέση αγάπης και συντροφιάς μεταξύ των αρχαίων Ελλήνων με τους σκύλους, που διαρκεί πάνω από 3.000 χρόνια, μας την δίνει ο πατέρας της Ελληνικής ιστορίας Όμηρος στην Οδύσσεια (ραψωδία ρ΄300-309), όπου περιγράφει το γνωστό και συγκινητικό περιστατικό του θανάτου του σκύλου του Οδυσσέα (ονόματι Άργος) τη στιγμή που αναγνωρίζει τον αφέντη του ντυμένο ζητιάνο, που γύρισε μετά από 10 έτη απουσίας.
Σχέση μοναδική. Συντροφικότητα που προκαλεί συγκίνηση. Ένα άλογο ον, ο κατάκοιτος σκύλος Άργος, παρ’ όλα τα χρόνια απουσίας του αφέντη του, μπόρεσε να τον αναγνωρίσει αφήνοντας σε εμάς, όπως και στον Οδυσσέα το δάκρυ να κυλήσει και να αγγίξει την καρδιά μας. Αβίαστα ερωτήματα έρχονται στο νου μας: Τι δέσιμο είχαν ο αφέντης με το σκύλο του, κάνοντας τον πολυταξιδεμένο και σκληρό από τις κακουχίες Οδυσσέα να δακρύσει;
Τι είναι αυτό που μπορεί να οδηγήσει ένα άλογο ον να δεθεί συγκινησιακά με ένα λογικό; Μήπως η επικοινωνία αυτή δηλώνει την ύπαρξη της ψυχής; Μήπως, ως άνθρωποι πρέπει να δώσουμε μεγάλη βαρύτητα στη ψυχή μας και στην επικοινωνία με τη φύση, στην οποία άλλως τε είμαστε συγκάτοικοι με τα άλλα ζώα;
Οι αρχαίοι Έλληνες αντιλήφθηκαν από πολύ νωρίς τη διαφορετική σχέση που έχει ο σκύλος με τον άνθρωπο. Σχέση φιλική, σχέση συνεργασίας. Σχέση πάνω απ’ όλα εμπιστοσύνης, όπως επίσης και φιλοσοφικής συντροφιάς. Πριν από τον μεγάλο φιλόσοφο Σωκράτη, που άλλαξε τα δεδομένα της σκέψης πάνω σε βαθειά και αιώνια προβλήματα τη ανθρωπότητας, υπήρχαν οι λεγόμενοι κυνικοί φιλόσοφοι.
Αυτοί, γύριζαν στους δρόμους των πόλεων και μιμούνταν τη ζωή των σκύλων. Ζούσαν σε πιθάρια ή σε βράχους προκειμένου να ταπεινωθούν και να φιλοσοφήσουν. Άλλως τε, μη ξεχνάμε την εικόνα που μας έχει μείνει χαραγμένη στο μυαλό με τον μεγάλο αρχαίο φιλόσοφο Διογένη να περιφέρεται μέρα μεσημέρι στους δρόμους της Αθήνας κρατώντας φανάρι και έχοντας συντροφιά έναν σκύλο, αναζητώντας άνθρωπο, όπως έλεγε, υπονοώντας την ποιοτική έννοια της λέξης.
Ο σκύλος λοιπόν, τιμήθηκε από όλους τους Έλληνες της αρχαίας εποχής, τοποθετώντας τον ακόμα και στο σύμπαν (αστερισμός του κυνός), εκφράζοντας έτσι την υπέρτατη αγάπη τους για το ζώο. Το γεγονός αυτό αν μη τι άλλο, δείχνει ότι ο σκύλος αποτελούσε μέρος της καθημερινότητας της ζωής τους. Η καθημερινότητα δεν άλλαξε στο πέρασμα των αιώνων και ο σκύλος παραμένει γύρω μας, δίπλα μας. Είναι ανάγκη να δούμε μέσα από την παρουσία του τη σταθερή κοινωνική σχέση του με τον άνθρωπο, καταδικάζοντας και αποτρέποντας την κακοποίησή τους από μερίδα συνανθρώπων μας.
Εξάλλου, όσοι δεν το γνωρίζουν, ως και ο Μέγας Αλέξανδρος, που ενδιαφερόταν για μεγάλα και σημαντικά πράγματα, θέσπισε νόμο για την προστασία των ζώων. Κοιτάζοντας λοιπόν, στα μάτια ενός ποιμενικού ελληνικού Μολοττικού σκύλου (Hellenic Epir Molossus), μπορούμε να τρέξουμε πίσω στο χρόνο και να αισθανθούμε τη συντροφιά, όχι απλά ενός κύνα αλλά ενός αρχαίου «Έλληνα» φίλου και προστάτη της ζωής μας
Οι Έλληνες για να τιμωρήσουν την Εκάβη αποφάσισαν να τη λιθοβολήσουν. Ως προς τον θάνατό της υπάρχουν παραλλαγές, όλες όμως έχουν ως κοινό στοιχείο τη μεταμόρφωση σε σκύλο. Ο Ευριπίδης στην ομώνυμη τραγωδία του αναφέρει ότι η Εκάβη, αφού πρώτα είδε όλα τα παιδιά της νεκρά ή αρπαγμένα, μεταμορφώθηκε από τους θεούς, που τη λυπήθηκαν, σε σκυλί. Μία παραλλαγή λέει ότι η Εκάβη μεταμορφώθηκε σε σκύλο όταν την κατεδίωξαν για εκδίκηση οι σύντροφοι του Πολυμήστορα.
Τρίτη εκδοχή είναι ότι η Εκάβη μεταμορφώθηκε σε σκύλο μέσα στο πλοίο που την οδηγούσε δούλη στην Ελλάδα. Τέλος, στην εκδοχή του λιθοβολισμού, η Εκάβη λιθοβολήθηκε πράγματι από τους Έλληνες, που όμως όταν πήγαν να την τραβήξουν κάτω από τις πέτρες βρήκαν, αντί για το πτώμα της, ένα σκυλί με πύρινα μάτια. Φαίνεται ότι η Εκάβη λατρεύθηκε σαν θεά με ιερό ζώο το σκυλί.
Άλλος ένα Ελληνικός μύθος της αρχαιότητας έκανε αναφορά σε μηχανικούς σκύλους που είχαν σταλεί να προστατέψουν το παλάτι του Αλκίνοου. Οι Θεοί ήταν ιδιαίτερα ευχαριστημένοι με τον βασιλιά Αλκίνοο και μέσω της τέχνης του Ήφαιστου, του χάρισαν χρυσούς και ασημένιους, αθάνατους και πανίσχυρους μηχανικούς σκύλους για την προστασία του παλατιού του.
Πηγή ellinikoarxeio.com

Διαβάστε περισσότερα »

Ο ελέφαντας που λατρεύει τις βουτιές στη θάλασσα

Ο ελέφαντας που λατρεύει τις βουτιές στη θάλασσα

Δε χορταίνει το κολύμπι

Ο Rajan είναι ένας ασιατικός ελέφαντας που λατρεύει να κάνει βουτιές στη θάλασσα. Είναι ο μοναδικός στον κόσμο που κολυμπά στη θάλασσα και δε χορταίνει τις βουτιές στο αρχιπέλαγος στα νησιά Ανταμάν, στον κόλπο της Βεγγάλης. 

Εκπαιδεύτηκε να βουτά στη θάλασσα για να μεταφέρει κορμούς από τα πλοία στα νησιά.

Η πρακτική αυτή όμως απαγορεύτηκε και πλέον τη «δουλειά» του κάνουν μηχανοκίνητες βάρκες.

Ο Rajan πλέον μπορεί να απολαμβάνει τις βουτιές του παρέα με δύτες.

Ο φωτογράφος Wolfgang Zwicknagl από την Αυστρία έζησε αυτήν την εμπειρία από κοντά.

«Μας είπαν ότι πηγαίνει για μπάνιο στη θάλασσα δύο με τρεις φορές το μήνα. Δεν τον αναγκάζουν, μπαίνει αν το θέλει ο ίδιος. Όταν όμως τον έφεραν στην ακτή, αφού στάθηκε για ένα λεπτό, πήρε μια ανάσα και περπάτησε προς τη θάλασσα. Ήταν συναρπαστικό να κάνουμε μπάνιο μαζί του» είπε ο ίδιος γράφει η Daily Mail.















Διαβάστε περισσότερα »

Μια ύαινα ψάχνει το γεύμα της ανάμεσα στα φλαμίνγκο


Παρά το τρέξιμο στο νερό… τα κατάφερε

Ήταν μία απέναντι σε χιλιάδες, όμως αυτό δεν την εμπόδισε να συνεχίσει. Η πείνα της άλλωστε δεν την άφηνε να ξεχαστεί.

Οι φωτογράφοι άγριας ζωής Michel και Christine Denis-Huot απαθανάτισαν τη στιγμή που μια ύαινα έψαχνε το γεύμα της ανάμεσα σε χιλιάδες φλαμίνγκο στη λίμνη Nakuru της Κένυας.

«Αφού τα παρακολουθούσε για κάποια ώρα, κατάφερε να τα πλησιάσει και τελικά να πιάσει ένα από αυτά. Συνήθως δεν είναι εύκολη δουλειά, αλλά αν κάποιο είναι άρρωστο ή τραυματισμένο μένει πίσω και οι ύαινες τα προλαβαίνουν πριν πετάξουν» είπε η Christine.























Διαβάστε περισσότερα »

Χιμπατζήδες και μωρά κάνουν τις ίδιες χειρονομίες


Σύμφωνα με έρευνα οι χειρονομίες προϋπήρχαν της γλώσσας σε όλα τα είδη

Οι χιμπατζήδες και τα μωρά σε συγκρίσιμα στάδια ανάπτυξης κάνουν τις ίδιες χειρονομίες όταν για παράδειγμα θέλουν αγκαλιά ή προσπαθούν να δείξουν κάτι, σύμφωνα με έρευνα του κολεγίου του Στάτεν Άιλαντ, στη Νέα Υόρκη.

Οι χιμπατζήδες, οι μπονόμπο (πυγμαίος χιμπατζής) και τα μωρά των ανθρώπων μέχρι την ηλικία του ενός έτους εκφράζονται με χειρονομίες και σταδιακά, μεγαλώνοντας, αναπτύσσουν συμβολική γλώσσα (λέξεις για τα μωρά και σήματα για τους χιμπατζήδες).

Η έρευνα θεωρείται ιδιαίτερα σημαντική γιατί καταδεικνύει ότι οι χειρονομίες προϋπήρχαν της γλώσσας σε όλα τα είδη και έπαιξαν σημαντικό ρόλο στην εξέλιξή της.

Η έρευνα

Στο πλαίσιο της μελέτης τους οι ερευνητές συνέκριναν τη συμπεριφορά ενός κοριτσιού από τις ΗΠΑ με δυο χιμπατζήδες ίδιας ηλικίας, οι οποίοι εκπαιδεύονταν για να επικοινωνούν.

Οι χιμπατζήδες φιλοξενούνταν στο Ερευνητικό Κέντρο για τη Γλώσσα στην Ατλάντα, όπου εκπαιδεύονταν εντατικά για να μάθουν ήχους, σημάδια της γλώσσας και χειρονομίες.

Η σύγκριση με το κοριτσάκι ήταν εφικτή μέσω βίντεο με την καθημερινότητα του μωρού.

Οι επιστήμονες ανέλυσαν τη συμπεριφορά των νεαρών χιμπατζήδων από την ηλικία των 12 έως 26 μηνών και τη συνέκριναν με τη συμπεριφορά του μωρού, από τους 11 μήνες μέχρι και τα δυο χρόνια.

Τόσο οι χιμπατζήδες όσο και το μωρό χρησιμοποιούσαν περισσότερο χειρονομίες παρά λέξεις και το εντυπωσιακό ήταν ότι οι χειρονομίες τους ήταν παρόμοιες όταν ήθελαν να δείξουν κάτι ή να φτάσουν ένα αντικείμενο, καθώς και όταν ήθελαν αγκαλιά.

Το κοριτσάκι συνολικά χρησιμοποιούσε περισσότερες και συνεχώς έκανε καινούριες χειρονομίες (χαιρετούσε και κουνούσε το κεφάλι), τις οποίες δεν ανέπτυξαν οι χιμπατζήδες.

Από την έρευνα προέκυψε ότι το κοριτσάκι επικεντρωνόταν στο πώς θα μοιραστεί, μέσω χειρονομιών, τις εμπειρίες του με τους άλλους, ενώ οι χιμπατζήδες κατά βάση έκαναν χειρονομίες για να πάρουν αυτό που ήθελαν.

Πηγή: econews.gr
Διαβάστε περισσότερα »